Wyjazd uczniów 3c do Hamburga i Lubeki

Po raz kolejny w ramach innowacji pedagogicznej “Literatura i historia na lekcji języka niemieckiego. Śladami noblistów – Güntera Grassa, Thomasa Manna i Willyego Brandta” grupa uczniów kl. 3c udała się w dniach 16.04 – 18.04.2024 do Niemiec, aby zwiedzić  Hamburg i Lubekę.

Po przylocie do Hamburga rozpoczęliśmy naszą wędrówkę od przejścia tunelem pod dnem rzeki Łaby (Alter Elbtunnel), gdzie po drugiej stronie mogliśmy zobaczyć panoramę miasta. Z portu udaliśmy się na taras widokowy w Filharmonii (Elbphilharmonie), a następnie w Mieście Spichlerzy (Speicherstadt) odwiedziliśmy Miniatur Wunderland, popularną atrakcję Hamburga.

Kolejny dzień upłynął nam na zwiedzaniu Lubeki, miasta kluczowego dla projektu. Uczniowie zwiedzili Dom Güntera Grassa, Muzeum Willyego Brandta i zobaczyli Dom Buddenbrooków (Heinrich und Thomas Mann-Zentrum). Wspieliśmy się również na Bramę Holsztyńską (Museum Holstentor) i wieżę kościoła St.Petri. Nie zabrakło nam też czasu, aby skosztować marcepan, którego mianem stolicy Lubeka się szczyci.

W czwartek przed powrotem do domu zwiedziliśmy jeszcze hol hamburskiego ratusza, jego przepiękny wewnętrzny dziedziniec z fontanną Higiei oraz kościół św. Mikołaja, którego ruiny pozostawiono jako pamiątkę ofiar II Wojny Światowej.

Nasz czas spędzony w Niemczech będziemy jeszcze długo i miło wspominać!